00:02

Zero zero, zero dwa. Czas rozpoczęcia pisania. PCZ (Planowany Czas Zakończenia) około 00:20. Jest już dla mnie dość późno. Późno, jak na godzinę o której muszę wstać jutro do pracy – a lubię się prawidłowo wyspać. Późno, jak na wrażenia dzisiejszego dnia.

Jeszcze niedawno (wydawałoby się…), jakieś dwa lata temu miałem prostą zasadę. Może raczej nie zasadę, a sposób działania, który wytworzył się u mnie naturalnie – idę spać, gdy mój organizm powie, że już czas.

Była 4 nad ranem, słońce już zaczynało rozświetlać niebo, ale gdy organizm mówił „jest OK” to było OK. Można było jeszcze powalczyć. Potem sen – tyle ile było potrzeba. Zwykle około 8 godzin. Konieczny był sen o 20 – spałem o 20. Tryb ten nie był regularny, ale sprawiał wrażenie naturalnego. Dziś nie stosuję, bo nijak nie da się z takim podejściem zgrać z regularną pracą. Największym problemem było jednak to, że „jest OK” było tylko pozornie pozytywnym sygnałem. Prawdą jest jednak, że sztuczne rozciąganie dnia mocno utrudnia myślenie. Dosłownie. Coś, co wypoczęty, rano, po wypiciu szklanki wody i rozprostowaniu się, zajmuje mi 30 minut, zmęczony robiłbym 2 godziny. Nie mówiąc już o tym, że koncentracja przy byłaby fatalna, więc i skuteczność niska.

Dziś organizm już mówi dość. Czas udać się do łóżka, tylko trzeba być ostrożnym – w moim przypadku przyłożenie głowy do dowolnego poduszkopodobnego tworu w połączeniu z pozycją horyzontalną oznacza max jakieś 20 sekund świadomości. Ciesze się, że tą cechę odziedziczyłem po mamie, a nie tacie. W przeciwnym razie jeszcze przez 2 godziny patrzyłbym w sufit zastanawiając się jak zasnąć, a tak już za minutę, dwie mogę odpłynąć w nicość…

W tle wciąż Mogwai – tym razem Music for a forgotten future. 21 minut muzyki, która dziś dla mnie wyjątkowo daje przekaz: „Dobranoc”.

Skomentuj

